Βιβλιοθήκη

  ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ

 

Σύμφωνα με την ΚΥΑ Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 119847/ΓΔ6, ΦΕΚ 4406/Β/24-9-2021 για τη Λειτουργία των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.) και μέτρα για την αποφυγή διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19, κατά το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022 και το άρθρο 10: Αίθουσες πολυμέσων - Αναγνωστήρια -Βιβλιοθήκες - Μουσεία των Α.Ε.Ι., από Δευτέρα 11 Οκτωβρίου 2021 η Βιβλιοθήκη της Παιδαγωγικής Σχολής θα λειτουργεί κανονικά παρέχοντας ηλεκτρονική και προσωπική εξυπηρέτηση σύμφωνα με το ωράριο λειτουργίας της και τα όσα αναγράφονται στο σχετικό ΦΕΚ και ακολουθώντας τα μέτρα προστασίας που ορίζει το άρθρο 14 : Γενικά μέτρα προστασίας.

Ωράριο λειτουργίας :

Δευτέρα και Παρασκευή 8.30-14.30
Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 8.30-19.00

Κατά τις θερινές διακοπές, τις ημέρες των Χριστουγέννων και του Πάσχα καθώς και σε έκτακτες περιπτώσεις (άδεια του προσωπικού), η Βιβλιοθήκη λειτουργεί με διαφορετικό ωράριο, το οποίο αναρτάται έγκαιρα στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα.

Λειτουργία αναγνωστηρίου

Η Βιβλιοθήκη δεν λειτουργεί ως αναγνωστήριο. Ως αναγνωστήριο θα λειτουργεί αποκλειστικά και μόνο το Φοιτητικό αναγνωστήριο (Κεντρική Βιβλιοθήκη).
Ωστόσο μπορεί κάποιος/α να μελετήσει στον χώρο της μη δανειζόμενο υλικό. Για τη συγκεκριμένη υπηρεσία απαιτείται ηλεκτρονική αίτηση κράτησης θέσης (https://www.lib.auth.gr/el/reserve).

Λοιπές υπηρεσίες :

• Δανεισμός υλικού μέσω ηλεκτρονικής φόρμας (https://www.lib.auth.gr/el/item_request ) .
• Η παραλαβή των βιβλίων γίνεται μετά την αποστολή σχετικού email από τη Βιβλιοθήκη και πραγματοποιείται εντός του ωραρίου λειτουργίας της.
• Η επιστροφή υλικού, συμπεριλαμβανομένων και των διδακτικών συγγραμμάτων (Εύδοξος), γίνεται εντός του ωραρίου λειτουργίας της Βιβλιοθήκης.

  

Εγγραφή στη Βιβλιοθήκη

"Μέλη του ΑΠΘ"
"Εξωτερικοί χρήστες." Η εγγραφή για κάρτα δανεισμού, η ανανέωσή της και η καταβολή του αντίστοιχου ποσού πραγματοποιείται στη Βιβλιοθήκη της Παιδαγωγικής Σχολής.

Η Βιβλιοθήκη της Παιδαγωγικής Σχολής θα εξυπηρετεί τα μέλη του ΑΠΘ τα οποία είναι υποχρεωμένα (σύμφωνα την ΚΥΑ Κοινή Υπουργική Απόφαση Αριθμ. 119847/ΓΔ6, ΦΕΚ 4406/Β/24-9-2021) για την είσοδο τους να

α) έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον δεκατεσσάρων (14) ημερών τον εμβολιασμό για κορωνοϊό COVID-19, ή

β) έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον δεκατεσσάρων (14) ημερών τον εμβολιασμό για κορωνοϊό COVID-19 με μία (1) δόση εμβολίου λόγω νόσησής τους από κορωνοϊό COVID-19, ή

γ) έχουν νοσήσει από κορωνοϊό COVID-19 και έχει παρέλθει χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των είκοσι (20) ημερών και μικρότερο των εκατόν ογδόντα (180) ημερών από την ημερομηνία διάγνωσής τους ως θετικού κρούσματος κατόπιν διεξαγωγής εργαστηριακού ελέγχου, ή

δ) έχουν διαγνωσθεί αρνητικοί είτε σε εργαστηριακό έλεγχο για κορωνοϊό COVID-19 με τη μέθοδο PCR που έχει διενεργηθεί με τη λήψη στοματοφαρυγγικού ή ρινοφαρυγγικού επιχρίσματος, είτε σε εξέταση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test). Ο εργαστηριακός έλεγχος νόσησης διενεργείται δύο (2) φορές εβδομαδιαίως έως σαράντα οχτώ (48) ώρες πριν από την Τρίτη και την Παρασκευή αντίστοιχα. Η δαπάνη για τη διενέργεια του εργαστηριακού ελέγχου βαρύνει αποκλειστικά το φυσικό πρόσωπο που συμμετέχει στην εκπαιδευτική διαδικασία.

H χρήση μάσκας και η απολύμανση χεριών κατά την παράδοση και παραλαβή υλικού στην είσοδο της Βιβλιοθήκης και την επιτόπια μελέτη μη δανειζόμενου υλικού είναι υποχρεωτική.


  

Βεβαιώσεις

• Η βεβαίωση που είναι απαραίτητη για την απόκτηση πτυχίου ή μεταπτυχιακού/διδακτορικού διπλώματος και αφορά στις εκκρεμότητες με τη Βιβλιοθήκη, δίνεται εσωτερικά στην αρμόδια γραμματεία και δεν χρειάζεται ηλεκτρονικό αίτημα από τον φοιτητή/τρια.
• Η βεβαίωση που είναι απαραίτητη για την απόκτηση μεταπτυχιακού/διδακτορικού διπλώματος και αφορά στην κατάθεση της μεταπτυχιακής/διδακτορικής εργασίας, δίνεται εσωτερικά στην αρμόδια γραμματεία, αφού προηγηθεί η ηλεκτρονική αποστολή ενός ψηφιακού αντιγράφου της εργασίας (δίνονται αναλυτικές πληροφορίες από την εκάστοτε γραμματεία).

  

Ηλεκτρονικές υπηρεσίες – Ηλεκτρονικές πηγές

• Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες λειτουργούν κανονικά. "Online αιτήσεις"
• Η
πρόσβαση στις πηγές είναι δυνατή σε 24/7 βάση από Η/Υ εντός και εκτός της Πανεπιστημιούπολης
Αναζήτηση έντυπου υλικού .
Αναζήτηση ηλεκτρονικής αρθρογραφίας .
. Λίστα συνδρομών και αξιόπιστων πηγές ανοικτής πρόσβασης ανά θεματικό πεδίο
Ανοικτά ακαδημαϊκά συγγράμματα, Πηγές, Ψυχαγωγία, Οδηγίες αναζήτησης

  
Χρήσιμες πληροφορίες για τη λειτουργία της Βιβλιοθήκης του ΑΠΘ μπορείτε να βρείτε στον
Κανονισμό λειτουργίας.

  
Επίσης, συμβουλές αναζήτησης, απαντήσεις σε συχνές ερωτήσεις, χρήσιμοι οδηγοί και διάφορες άλλες σημαντικές πληροφορίες μπορείτε να εντοπίσετε , επιλέγοντας την καρτέλα
"Βοήθεια"
στη σελίδα της Βιβλιοθήκης (www.lib.auth.gr)

  
Για οποιαδήποτε απορία/διευκρίνιση παρακαλούμε μη διστάσετε να επικοινωνήσετε με τη Βιβλιοθήκη (τηλεφωνικά στο 2310 994212, 995047 ή με email στο educationlib@educ.auth.gr).

 

Η  Βιβλιοθήκη της Παιδαγωγικής Σχολής λειτουργεί ως περιφερειακή Βιβλιοθήκη του Α.Π.Θ. ύστερα από την ενοποίηση των Βιβλιοθηκών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (Π.Τ.Δ.Ε.) και του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Τ.Ε.Π.Α.Ε.).

 

Έντυπο Βιβλιοθήκης

Στεγάζεται στο 2ο όροφο του κτιρίου «Πύργος» της Παιδαγωγικής Σχολής. Ο χώρος που διαθέτει για τη λειτουργία της υπολογίζεται στα 450m2 και περιλαμβάνει το Γραφείο Δανεισμού και Εξυπηρέτησης  χρηστών/τριών, το Βιβλιοστάσιο, το Τμήμα Τρεχουσών Συνδρομών Περιοδικών, το Τμήμα Βιβλιοδετημένων Περιοδικών (παλιότερα τεύχη), το Αναγνωστήριο, το Τμήμα Φωτοτύπησης υλικού (διαθέτει δύο φωτοαντιγραφικά μηχανήματα με καρτοδέκτες) και το Κέντρο Ενταξιακής Πολιτικής (Κ.Ε.Π.).

 

Η Βιβλιοθήκη της Παιδαγωγικής Σχολής καλύπτει ένα ευρύ φάσμα γνωστικών αντικειμένων με έμφαση στην Εκπαίδευση (Προσχολική και Πρωτοβάθμια) και ειδικότερα στις Κοινωνικές Επιστήμες, την Ψυχολογία, την Εκπαίδευση γενικά αλλά και ειδικότερα σε σχέση με τις μειονότητες, το φύλο, τα άτομα με αναπηρία, τη Γλώσσα, τις Φυσικές Επιστήμες, τα Μαθηματικά και την Παιδική Λογοτεχνία. Η ενιαία πλέον συλλογή της Βιβλιοθήκης αποτελείται από περίπου 30.000 τόμους βιβλίων τα οποία είναι καταχωρημένα  στον κατάλογο του λογισμικού ανοιχτού κώδικα  «Koha» και οι χρήστες/τριες έχουν άμεση πρόσβαση άμεση πρόσβαση σε αυτά από την ενοποιημένη μηχανή αναζήτησης (http://search.lib.auth.gr) μέσω των τερματικών που υπάρχουν στον χώρο της.

 

Στη Βιβλιοθήκη της Παιδαγωγικής Σχολής υπάρχει μια μεγάλη λίστα περιοδικών, τα οποία αφορούν σε θέματα παιδαγωγικού ενδιαφέροντος. Τα τεύχη των περιοδικών αυτών εκτίθενται σε ειδικά βιβλιοστάσια σε εμφανές σημείο της Βιβλιοθήκης όπου επίσης κοντά τους υπάρχουν γραφεία μελέτης για τη διευκόλυνση των ερευνητών/ριών, ενώ τεύχη παλαιότερων ετών, δεμένα σε δερματόδετους τόμους είναι επίσης διαθέσιμα για τους ενδιαφερόμενους/ες στο χώρο της Βιβλιοθήκης.

Από το 2013 και έπειτα έχει σταματήσει η αγορά έντυπων περιοδικών. Ωστόσο, δίνεται η δυνατότητα ανάγνωσης ηλεκτρονικών περιοδικών από Η/Υ τόσο εντός όσο και εκτός του πανεπιστημιακού χώρου. Περισσότερες πληροφορίες για την πρόσβαση στις πηγές θα βρείτε μέσα από τη σελίδα της Βιβλιοθήκης Α.Π.Θ.

 

Δανεισμός

Η Βιβλιοθήκη της Παιδαγωγικής Σχολής λειτουργεί ως δανειστική. Απευθύνεται κυρίως στα μέλη της Σχολής, αλλά εξυπηρετεί επίσης φοιτητές/τριες και άλλων Τμημάτων καθώς και εξωπανεπιστημιακούς/ες χρήστες/τριες.

Δικαιώματα δανεισμού

Ανάλογα με την κατηγορία των μελών τα δικαιώματα δανεισμού είναι τα εξής:

  1. Μέλη ΔΕΠ: 20 βιβλία για 60 ημέρες, 2 ανανεώσεις
  2. Μεταπτυχιακοί φοιτητές και υποψήφιοι διδάκτορες : 15 βιβλία για 30 μέρες, 2 ανανεώσεις
  3. Προπτυχιακοί φοιτητές, Υπάλληλοι Α.Π.Θ. : 4 βιβλία για 15 μέρες, 2 ανανεώσεις
  4. Εξωτερικοί χρήστες: Μέλη ΔΕΠ & Φοιτητές άλλων Πανεπιστημίων :30 ευρώ για 1 χρόνο, 20 ευρώ για 6 μήνες και 3 βιβλία για 15 ημέρες, 1 ανανέωση
  5. Εξωτερικοί χρήστες Γενικά :50 ευρώ για 1 χρόνο, 30 ευρώ για 6 μήνες, 20 ευρώ για 3 μήνες και 3 βιβλία για 15 ημέρες, 1 ανανέωση

Κάρτα μέλους

Ο δανεισμός γίνεται με την ακαδημαϊκή ταυτότητα (για τα μέλη ΔΕΠ και τους φοιτητές/τριες του ιδρύματος και των άλλων ακαδημαϊκών ιδρυμάτων) και την κάρτα δανεισμού (για τους εξωτερικούς χρήστες ) η οποία είναι αυστηρώς προσωπική και ισχύει σε όλες τις βιβλιοθήκες του Α.Π.Θ.
Για την έκδοση της κάρτας μέλους στην βιβλιοθήκη χρειάζεται:

  1. Αστυνομική ταυτότητα
  2.  Ακαδημαϊκή ταυτότητα (για τα μέλη του Πανεπιστημίου και τα μέλη άλλων ακαδημαϊκών ιδρυμάτων) )
  3.  Μία φωτογραφία (για εξωτερικούς χρήστες)
  4. Αίτηση για κάρτα δανεισμού, η οποία παρέχεται από την Βιβλιοθήκη

Η απώλεια της ακαδημαϊκής ταυτότητας (για τους φοιτητές) ή της δανειστικής κάρτας (εξωτερικοί χρήστες) δηλώνεται άμεσα στη Βιβλιοθήκη.

Λογαριασμός

Κατά την εγγραφή του χρήστη ζητείται αριθμός PIN, όπου συμπληρώνεται 4ψήφιος κωδικός επιλογής του χρήστη για την σύνδεση στο λογαριασμό του για τον έλεγχο των βιβλίων του και την ημερομηνία επιστροφής τους.

Όπου Αριθμός κάρτας : barcode ακαδημαϊκής ταυτότητας ή κάρτας

Όπου Κωδικός : PIN

Πρόστιμο

Για κάθε βιβλίο που δεν έχει επιστραφεί έγκαιρα, ο δανειζόμενος υποχρεώνεται να καταβάλλει χρηματικό πρόστιμο 0.30 ευρώ την ημέρα.

 

 

 

                       

Έρευνα και Εντοπισμός Υλικού

Η Βιβλιοθήκη διαθέτει 7 Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές για την αναζήτηση από τους/τις χρήστες/ριες βιβλίων ή άλλου υλικού από τις πηγές και τα εργαλεία που διαθέτει η Βιβλιοθήκη Α.Π.Θ. (http://www.lib.auth.gr)

Για να εντοπιστεί το βιβλίο στο ράφι είναι απαραίτητος ο ταξινομικός αριθμός και η πληροφορία αν το βιβλίο είναι δανεισμένο.

 

Ηλεκτρονικά μαθήματα

Επίσης, η Βιβλιοθήκη Α.Π.Θ. προσφέρει στην ακαδημαϊκή κοινότητα τη δυνατότητα ανάπτυξης ηλεκτρονικών μαθημάτων . Πρόκειται για μια προσπάθεια ενίσχυσης της συμβατικής διδασκαλίας μέσω της ηλεκτρονικής οργάνωσης του εποπτικού και συνοδευτικού υλικού της σε ενιαία ηλεκτρονική βάση, η οποία να μπορεί να χρησιμοποιείται από έναν όσο το δυνατό μεγαλύτερο αριθμό χρηστών. Από το 2014 αποφασίστηκε η μετάβαση στο ελεύθερο λογισμικό Moodle σε συνεργασία με το Κέντρο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ΑΠΘ . Το Moodle, με τις πολλές δυνατότητες που διαθέτει, μπορεί να ικανοποιήσει τόσο τις ανάγκες της παραδοσιακής διδασκαλίας, συμβάλλοντας επικουρικά σε αυτήν, όσο και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Το περιβάλλον για την ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων βρίσκεται στη διεύθυνση elearning.auth.gr . Υπεύθυνη για την εξυπηρέτηση και την εκπαίδευση των χρηστών στη χρήση του, τόσο των μελών ΔΕΠ όσο και των φοιτητών και των φοιτητριών, είναι η Υπηρεσία Υποστήριξης Ηλεκτρονικών Μαθημάτων (elearning@auth.gr, τηλ. 2310 995381, 997272).
Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα πρόσβασης σε ανοιχτά ακαδημαϊκά μαθήματα (χωρίς τη χρήση ιδρυματικού λογαριασμού).
Επιπρόσθετα, το ασύρματο δίκτυο που είναι διαθέσιμο διευκολύνει την προσωπική εργασία και έρευνα.

 

Λοιπές δράσεις της Βιβλιοθήκης (Μεταξύ άλλων, ενδεικτικά αναφέρονται:)

  • Ανταλλακτική Βιβλιοθήκη
  • Εθελοντισμός στη Βιβλιοθήκη της Παιδαγωγικής Σχολής. Δηλώσεις συμμετοχής για το ακαδημαικό έτος 2017-18: 14 Φεβρουαρίου έως 2 Μαρτίου 2018
  •  Βιβλιοπαρουσίασεις
  • Ανταλλακτικό παζάρι βιβλίων «Πάρε – Δώσε»
  • Ξεναγήσεις μαθητριών και μαθητών του παιδικού κέντρου του Α.Π.Θ., νηπιαγωγείων, σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης στο χώρο της Βιβλιοθήκης και γνωριμία με τις υπηρεσίες που προσφέρει. Στόχος της δράσης αυτής είναι να εξοικειωθούν οι μικροί/ες αναγνώστες/ριες με το χώρο που φιλοξενεί τα βιβλία, τη διαδικασία δανεισμού, τη συνέπεια στο χρόνο επιστροφής των βιβλίων, τις υπηρεσίες γενικότερα που προσφέρονται.
  • Δωρεές βιβλίων προς άλλους φορείς: Συχνά βιβλιοθήκες σχολείων από διάφορες περιοχές της Ελλάδας ή άλλοι φορείς ζητούν βιβλία για τον εμπλουτισμό των βιβλιοθηκών τους. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις αξιολογώντας το αίτημα, η Βιβλιοθήκη της Παιδαγωγικής Σχολής ανταποκρίνεται θετικά εφόσον υπάρχει στην κατοχή της υλικό που δεν εξυπηρετεί τους στόχους της συλλογής της ή διαθέτει τίτλους σε πολλαπλά αντίτυπα.
  • Ποικίλες Εκδηλώσεις (βιβλιοπαρουσιάσεις, εκθέσεις, ομιλίες κ.α.). Ενδεικτικές αναφορές παρακάτω:
  • «Κυνήγι Θησαυρού», παιχνίδι με τη συμμετοχή ομάδων φοιτητριών και φοιτητών της Παιδαγωγικής Σχολής.
  • Λέσχη Ανάγνωσης
  • Έκθεση φωτογραφίας με τίτλο «ΑΝΕΓΝΩΚΑ», με θέμα το βιβλίο και την ανάγνωση, στο πλαίσιο της προώθησης της φιλαναγνωσίας και με τίτλο «Η μετανάστευση τότε…τώρα».

Επικοινωνία

Τηλέφωνα εξυπηρέτησης κοινού : +30 2310 995047, 2310 991242
Email: educationlib(at)educ.auth.gr

Προσωπικό

Το προσωπικό της Βιβλιοθήκης αποτελείται από τις κ.κ.:

  • Λιόλιου Φωτεινή, Ε.Τ.Ε.Π. του Π.Τ.Δ.Ε.
  • Νούνη Ανδριανή, Ε.Τ.Ε.Π. του Π.Τ.Δ.Ε.
  • Παπάζογλου Αγγελική, Ε.Τ.Ε.Π. του Τ.Ε.Π.Α.Ε.

Πρακτική  άσκηση στη Βιβλιοθήκη της Παιδαγωγικής Σχολής πραγματοποιείται περιοδικά από φοιτήτριες και φοιτητές του Τμήματος Βιβλιοθηκονομίας, Αρχειονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος.

 

 

Βίντεο υποδοχής πρωτοετών '20

Σύντομη παρουσίαση της Βιβλιοθήκης για τους πρωτοετείς φοιτητές και φοιτήτριες

Σύντομη παρουσίαση της Βιβλιοθήκης 2017

Απολογισμός Δράσεων 2013

Παράρτημα Δράσεων 2013

Απολογισμός Λειτουργίας Βιβλιοθήκης Παιδαγωγικής Σχολής
ακαδημαϊκού έτους 2017-18

Απολογισμός Λειτουργίας ΒΙβλιοθήκης Παιδαγωγικής Σχολής ακαδημαϊκού έτους 2018-19